sunny sun!

åh hujedamej! Vilken sol! Vilken hetta! Vilken bränna..

har inte rört bloggen sen i tisdags. Får ta en update: (as usual)
onsdag: En hel dag på strumpan, Tequila va med, blåsigt väder, lungt tempo och overall bra! Va ju dagen innan Kristi Himmelsfärdsdag så det va mycket som bommade igen tidigt, så våra utrullare hade inte så mycket jobb och vi kollade upp om det va så att inte vi också skulle ha halvdag? men icke! jobb till 17 bannemig! Tänkte sen åka med Pammie hem men hon skulle klippa sig så orkade inte vänta, ringde då min fina lilla kusin Fillo och frågade om inte hon kunde vara en ängel och skjutsa hem mig, SJÄLVKLART, hon är ju bäst <3 Hon fick 2 finfina ölkorvar som tack :D Hehe hoppas dom va goa ;) Lugn och skön kväll bah. Vi hade tänkt gå ut och käka på Jensens med vårat presentkort men hoppade det.
torsdag: deeen lediga dagen! Som inte va så mycket mer än just bara ledig dag. Kommer inte ens ihåg om jag gjort något... troligen inte, isf vare väl inge kul :)
fredag: jobbdagen som blev utflykt med jobbet, ttill Ven, en jättefin stor ö utanför Landskrona. Där gjorde vi en cykelrunda och hade "5kamp". Gratis mat och dryck. Gratis och gott och gjorde väldigt ont i huvet dagen efter då glaset mitt aldrig va tomt.... nog om det! Var en härlig fredag med gott sällskap, jag hade iaf väldigt kul!
lördag: baaaaaaaaakis as f*ck. Lämnade inte soffan för annat än nödvändigt: toalett och vatten! (eller jo okej: hunden måste ju ut och jag måste ha cola! Går på lillica och där köper jag också fil och musli då min kille sa att det nog är det enda han kan äta till frukost eftersom han inte är en frukostmänniska och det är lättätet.. väl sen hemma när jag berättar så skrattar han och säger att han inte gillar fil.... vafan?!) John jobbade och kom hem med mycket energi och undrade om jag varit på bolaget till honom... ehm nej! Tror inte jag ens hade kunnat ta mig dit eller ens gått in! Var inget bolagetmode på mig! Kände mig dum då min kille skulle vara ledig på söndag.. Aja vi käkade en pizza och sen drog vi till Möllan och kollade på fotboll istället :D Lika kul, och öl fick han också ;D Det va skitmysigt, även fast vi inte hade bäst platser eller hängde på rätt ställe :)
söndag: idag. DENNA SOL MAH GOD. Klev upp efter en lååång sovmorgon, fixa iordning sig och dra ut, kan inte missa denna dagen. Vi gick till folkets park för härligt parkhäng och inte va vi ensamma, fullsmockat! jättekul ju! Jag ville grilla men blev inte så, typiskt. En annan gång i hope!! Efter nästan 2h filtsittning drog vi oss och hade tankar på att dra till Scaniabadet men jag vägrade gå, dit är en sak men hem sen i denna sol, det klarar vi inte! Och vips så funkade smsbiljett på bussen, HEYHEY, lucky us, första bästa bussen till scaniabader! Där blev det samma sak, filtsittning. Vi hade köpt en sallad på ICA som vi delade på där, mumma! Jag solade. ALOT.  Nu är jag räka... :( mest på vänsterarm, it hurts! Måste köpa sunlotion.. Sen, nu är vi fattiga! Vid halv fem åkte vi hem. dödsluta. Tar på att sitta i solen. Låg en stund i soffan men kände att när John inte kunde ligga kvar så kan inte jag heller! Upp och diska blev det! Och sen började jag handtvätta då vi inte har kommit in i tvättstugan på över 2 veckor så börjar det bli dags.. (har skickat ett mejl och felanmält... hoppas på svar IMORRN) och kan säga att handtvätta suger så efter bara några få kallingar, trosor och strumpor strejkar jag! mest då ryggen säger ifrån, plus att det va fett tråkigt! Så jag ber min älskling att snääälla gå och köp kebab!! Och han är inte sen att säga ja ;) why should he liksom! plus att han tycker jag är värd efter aaaall min möda :) hehe. Så nu snart kebab och sen fotboll och kanske lite big brother.

Imorrn börjar en ny vecka och nedräkning till löning och förstås att pappa kommer snart! :D

Kommentarer
Postat av: mamma

bra avslutning på veckan verkar det som, ni verkar ha det så gott, fortsätt med det, älskar dig, hälsa John och mommas bäbis.

2012-05-21 @ 19:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0